Abstract
This article is devoted to the problems of industrial practice of dental disciplines in the context of credit-module system. Accentuated the importance of this form of training activities during training. The present experience of practice in the departments of oral and maxillofacial surgery.
Keywords: educational activity, credit-module system, industrial practice.
References
Думанский Ю.В. О целесообразности кредитно-модульной организации ученого процесса в системе высшего стоматологического образования / Ю.В. Думанский, А.Н. Талалаенко, А.А. Удод // Український стоматологічний альманах. – 2016. – № 4. – С. 110 – 115.
Удод. А.А. Болонский процесс в стоматологическое образование в Украине : проблемы и перспективы / А.А. Удод, Л.И. Косарсва, М.Б. Первак // Вісник стоматології. – 2014. – № 1 (51). – С. 112–115.
Фастовець О.О. Виробнича практика з ортопедичної стоматології як етап підготовки спеціаліста / О.О. Фастовець // Вісник стоматології. – 2015. – № 3. – С. 115–118.
Петрушанко Т.О. Організація і методичне забезпечення виробничої практики з терапевтичної стоматології в контексті кредитно-модульної системи / Т.О. Петрушанко, А.К. Ніколішин, Н.М. Іленко // Український стоматологічний альманах. – 2016. – № 6. – С. 118–123.
Нейко Є.М. Болонський процес і система організації практичної підготовки студентів / Є.М. Нейко, Л.В. Глушко, М.І. Мізюк, І.П. Вакалюк // Медична освіта. – 2015. – № 2. – С. 56–58.